Thursday, January 3

Oh my LDR!!!

Assalamualaikum..

Alllooohhaaa!! Kabare?? Well, semua orang tahu pasal long distance relationship (LDR) ni kan? Dan certain orang dah pun penah mengalami benda ni. Now aku sendiri yang alami LDR ni, pabila encik Boyf kesayangan nun kat Johor dan aku pulak stay Penang. Sememangnya dulu aku tak suka dan tak penah nak alami LDR. For me, it is an bullshit ok.Pengalaman LDR aku sebelum ni pun paling jauh pun 3 jam perjalanan tapi it is not a problem if we nak keluar dating dan aku sendiri boleh drive pergi dan balik dalam hari yang sama.

Yurp, masa mula-mula tu aku memang tak kisah langsung sebab aku ingat aku boleh face it. Tapi bila dah lama-lama makin kelaut pulak jadinya. Of coz sebab rindu yang melampau, dulu kerap sangat jumpa each other, lepak lama-lama, hangout hari-hari tanpa masalah. Itu lah masalahnya bila aku dah terlampau manja + gedik sangat kan.. Disebabkan itu jugaklah aku cepat makan hati, sikit-sikit nak merajuk padahal encik Boyf tak buat salah apa-apa pun, padahal aku memang bukan macam tu pun. Sampai satu tahap aku rasa aku dah banyak susahkan hati encik Boyf. Tapi aku pelik pulak dengan encik Boyf, how come la dye cool je memanjang dengan perangai aku. Maybe i'm a lucky girl yang punyai encik Boyf macam tu.

Btw, i've change my mind yang LDR is not bullshit but it is a giving. Untuk aku belajar supaya lebih banyak bersabar dan tahu apa itu rindu-rinduan tu :D... Walaupun kadang-kadang masa adalah penghalang, i will try to fight it. Sememangnya LDR itu ada pros and cons nya tapi kita perlu belajar untuk handle masalah dalaman tu sendiri untuk survive dalam LDR.

Untuk u'olls yang dilema LDR sekarang nih, apa yang perlu kau buat adalah spent time dengan couple kau tu. Its not mean yang korang kena keluar dating dengan dye bagai, cukup sekadar on call dengan dye. Then kalau couple cepat merajuk tu cepat-cepat la pujuk itu maknanya dye tengah rindu engkau la tu :D


encik Boyf,
"Mungkin saya akan penat dan mahu mengalah di hujung jalan ni, tapi saya harap awak ada di situ dan terus berjuang sehingga kehabisan nyawa.."


No comments:

Post a Comment