Thursday, July 25

Sem paling syiok!

Assalamualaikum..

hyep.. seriusly memang lama benar tak update blog. sebab yang paling klise sekali, sebab takde masa, padahal walau ada masa pun, perangai malas memang duk ada la.. huhuhu... well, berakhir suda sem 4.sem yang penuh kontroversi, kontrol hesteria dan segala bagai lagi. perit jerih semua dah lepas. sekarang ni masa untuk praktikal pulak. well aku pilih company area kajang. since sengaja nak pilih jauh. aku terhutang budi sesangat2 dengan niney. dari  cari tempat praktikal sampai la cari rumah, dia memang banyak tolong aku. sob..sob.. sebabkan aku banyak terhutang budi dengan dia la, aku terus sabar ada dekat sini.

well, alhamdullilah company yang aku praktikal ni 100% aku bagi jaminan memang best. tersangat2 ok. dari segi persekitaran, dan of course la sesama pekerja. memang selesa gila sebab pekerja kat sini semua bagi layanan baik dan sangat kool dan sangat sporting dan sangat gempak dan dan dan dan lagi lah!

now baru tiga minggu aku kerja sini, tapi aku macam dah kenal dyeorg bertahun-tahun. mungkin sebab dyeorang lagsung tak pentingkan pangkat or siapa senior. dapat hangout sampai pukul 1, 2 pagi, karaoke sesama, lunch sesama. btw, waktu lunch memang tradisi company ni, semua akan lunch sesama dan pergi tempat yang sama. maybe ni salah satu cara nak rapatkan hubungan each other kot. boleh katakan aku lagi suka duk kat office daripada balik rumah. huhuhuhu...

boleh kata aku duk sini memang dapat save duit. rumah dekat gila dengan office, makan pun ada orang masak, dapat tempat tinggal free, dan lelain. tapi yang bad things, duit aku tetap akan lebur dengan ceptnya. gua cakap lu, makanan kat sini mahal siak. dan aku pulak yang jenis suka makan macam-macam. so advantages untuk aku yang aku cakap tu memang takdapat tampung la.. tapi alhamdullilah, before aku start praktikal hari tu, lepas daftar masuk untuk sem 5, rezeki datang mencurah2. siapa sangka itu semua kerja yang Esa.

oh aku terlupa nak ucap selamat menyambut bulan puasa utk umat islam semua. ayuh la kita ke bazaar ramadhan yea.. hehhehe... sekarang dah puasa, then dah boleh raya.. yeahhh!! tapi cuti cuma seminggu. hurm.... itu tak best. raya ni aku nak sederhana je. (huuurmmm.. kita tengok la sederhana aku tu macam mana la nanti ya)

buku log???
hmmm.... spoil bila tetiba terfikir buku log yang tak diisi apa pun kerja lagi. arrggghhh!! malas nak tulis boleh tak.. dah jauh aku ketinggalan, jenuh aku nak catch up balik nanti..

itu je l kot. tangan dah letih, mata pun dah kuyu. ni semua sebab makan banyak anga time berbuka tadi. :)

No comments:

Post a Comment