Thursday, August 9

.SepuluohPerkara : 10ThingsAboutMe.

Assalamuallaikum,
Hye,
Hello,


Okey, ta tahu kenapa hari ni ada mood nak taip tentang '10ThingsAboutMe' ni. Maybe sekarang ni mood tengah rajin nak menaip benda-benda merepek, even assignment yang belambak-lambak tengah melambai-lambai aku sekarang ni. 


.10ThingsAboutMe.


1. Nama penuh aku Nurul Nashithoh bt Mat Rasid. Ramai cakap nama aku konpius siket nak dieja. Memang pun, sampai aku sendiri da tak heran kalau ada orang silap sebut nama aku. Nama panggilan pulak, aku memang tersangatlah banyak, tapi paling femes yang sahabat handai panggil aku dengan nama 'Youn' je la.  Serius, dulu aku sendiri ta suka nama aku. Tapi sekarang macam bangga pulak, sebab nama tu aku sorang je dalam dunia ni. :)


2. Mengenai asal usul pulak. Aku memang anak jati Pulau Pinang. Family sebelah Abah tersayang pun asal usulnya disitu, Mak tercinta pun dari situ jugak. Memang tak berasa balik kampung la sangat bila time-time raya. Tapi at least, Mak dengan Abah tak penah sebuk pikir nak balik kampung sapa dulu kan kalau waktu raya. :)


3. Punyai family yang sederhana besar. hahha... Dua orang kakak tersayang n dua orang adik perempuan. Adik-beradik aku semua perempuan okey. There is Nurul Najwa, Nurul Nuha, Nurul Nashithoh, Nurul Afifah, Nurul Afiqah. Rugi la jugak sebab ta de adik-beradik lelaki, tak de sapa nak buat keje berat-berat melainkan Abah sorang jea. 


4. Cita-cita. Keinginan aku adalah nak jadi graphic designer. Full Stop.Dari dulu sampai sekarang, cita-cita tu je yang aku kejarkan. Ta nak keje pape dah, melainkan itu je. Insyaallah, kalau ada rezeki dapat keje sebagai graphic designer full time lepas belaja ni memang rahmat sangat-sangat. 


5. Lelaki idaman yang menjadi pujaan aku pada ketika ini adalah lain tak bukan Choi Seung Hyun a.k.a Top(Big Bang). Hohoho... memang adore habes la dekat si kacak sorang ni.  Tu pun lepas Awal Ashaari, Noh Hujan, Malique, Ashraf Sinclair dah pun berkahwin dengan pasangan masing-masing. :p kelas kau jah..



6. Aku pengemar komik Zint. Yurp, aku memang hard fan beliau. Salah satu sebab aku suka kerja dia, almost semua storyline komik dia memang hebat habis. Bersemangat, persahabatan, percintaan, segala benda dalam satu cerita. *bersungguh-sungguh cerita nih..


7. Aku punyai seseorang twin yang amat dicintai dan disegani. Err... maybe xder la twin sangat. Itu orang yang cakap okey. Maybe sebab dah terlampau rapat sangat. So ta heran la kalau almost citarasa kitaorang sama. Setiap saat rindu kat si chantek ni. Antara sebab aku sayang gila kat dia sebabnya dia sangat-sangat sewel yang creepy cute. Biar aku cerita sepatah dua tentang diri beliau yea..

  • Nurazzne (Niney)
  • Graphic Designer
  •  2++ tahun (umo sama jek ngan aku)
  • kenal tahun 2009 sampai sekarang



8. Pengakuan. aku memang ta berapa nak up to date pasal gadjet or something2 lah. Melainkan benda tu aku suka dan berminat nak ambek tahu, then aku baru follow sunguh-sungguh. Aku memang malas nak ambek tahu benda2 tu semua. If ada orang panggil aku kuno sebab still guna hp yang boleh baling kat anjing tu, tapi kisah pulak hamba kan... Huh.. 


9. Perkara tak logik yang nak dibuat. Aku nak padam semua memori yang ta nak diingat aku. Duka atau masalah yang aku buat pada masa lepas. Dan aku nak face to face sendiri dengan David Beckam. ye la, dyeorg cakap dia kacak.  Paling tidak pun, aku nak patah balik masa, supaya aku sentiasa muda :p


10. Lastly, aku punyai adik-adik yang sangat-sangat terserlah kecomelan setiap daripada mereka. Berlainan fizikal, taste, perangai, warna kulit, latar belakang, segala-galanya ta da yang serupa, tapi berkongsi perasaan yang sama setiap daripada mereka.
Dedicate to : Amyra Ismail, Fyra Nurzafirah, Ana Nadyah, Siti Safirah, Yuna Nurul Husna, Farah Noorlin, Fa'ana Yusoof, Mariem Kiciko, Eyma Chikie Mikho, Farah Chomot..



No comments:

Post a Comment