Tuesday, June 7

Dunia Dolu...


Entry nie berkenaan dengan komik cuma...
wah... aku mmg gilak komik.. serius...
tp yg berkenaan dengan Zint jer..

Senang ckap aku mmg jatoh cinta tp bukan dengan Zint lar,
tp ngan hasil perahan otak beliau..
mmg superb..

1st time aku serius baca komik masa form 5...
student laen sebok dok baca buku teks,
aku plak baca buku komik... asalkan nama buku jugak..

Komik pertama aku baca ''LoveVille''
tp aku kureng la sikit sbb pasal cinta semata2...




Takat nie yg nie la mmg aku paling gila skali..
lukisan karektor dia mmg hebat lah..
bab lawak bodoh jgan cakap lah.. mesti ada punya...
kadang2 aku yg harap aku ada dlm komik tuh...

Edisi komik 'Under 18', 'K.O King', '2 dudes', 'Bodyguard.com'
kalo ko baca baru tau kenapa aku ckap mcm nie..
hahha...
sbb komik Zint gak, aku tergedik2 nak g Ipoh...

Musti org tanya, 
''Hg ni gilak ka??? Apa kena mgena Ipoh, Zint, ngan komik???''

hahhaa...
2 la pasal... sbb nya, mostly dlm komik Zint, dia mesti lukis pemandangan
base on bangunan or pmandgan yg ada kat Ipoh..
so, aku mmg dapat rasa situasi 2..
plus, aku mmg suka gila g jalan2 kat tempat yg nampak historical.. [betoi ke aku eja???]
sedikit sbanyak mmg lah buat aku gedik2 nak g Ipoh...
nah... sekarg aku dpt smbong study kat Ipoh dah..

Sambong balek pasal komik..
ada hari 2, member aku tnya apa perasaan aku bila baca komik...
so, aku cakap la bla...bla...bla...bla...
tetiba jer dia x puas ati ngan aku...
nak pertikai kan jwapan aku la tuh konon....

nak ja aku jawab:
Ser la hang kan????
Tau la hg pown dok baca komik jugak.
tp jgan nak pertikaikan org laen sbb answer dia x sama ngan hg....
dah la baca buku jiwang2 nama ja laki...
tu pown sbb karakter komik ada awek seksi...
ngek!!

motif...
perasaan...
or apa2 jalah setiap org xkan sama..
dah nama pown hati perasaan masing2...

Yang pastinya bagi aku sendirik,
contoh komik 'Under 18' mmg dapat buat aku ingat balek masa skolah dolu2...
hahhaha...
pengalaman nak mbesar dgn sihat!!!

Walaupun pengalaman setiap org x sama
tp tetap berkaitan 
sbb kita semua penah lalui zaman tuh... -youn-


Kalo nak xplain more about comic beliau,
aku mmg jenis x reti...
so nak feel lagik kena baca sendiri lah...


thanks encik Zint...
teruskalah berkarya komik yg gempak2 lagi yer...

Akhir kata...
'Majulah Komik Untuk Malaysia'


sekian..

No comments:

Post a Comment